SİTEMİZ İLE İSİM BENZERLİĞİ OLAN MESAJLAR ALIRSANIZ LÜTFEN İTİBAR ETMEYİNİZ, BİZİMLE ALAKASI YOKTUR. DOLANDIRICI SİTE OLDUĞU KESİNDİR LÜTFEN ŞİKAYET EDİNİZ. BİZ BİR FORUM SİTESİYİZ HİÇBİR ALAKAMIZ OLMADIĞINI BİLDİRİRİZ. WHATSAPP HATTIMIZA GELEN UYARILARA İSTİNADEN BU BİLDİRİMİ YAYINLAMAK ZORUNDA KALDIK.

Başlangıç Cumartesi: Kullanılmış iki tekerlekli araç pazarında başarılı bir şekilde sürüş

hulya

New member
Pune: Müşteriler genellikle aracın geçmişi, durumu ve genel değeri hakkında belirsizlikle karşı karşıya kaldıklarından, kullanılmış bir araba satın almak stresli bir deneyim olabilir. Gizli kusurları, vicdansız satıcıları ve yüksek basınçlı satış taktiklerini ortaya çıkarmak gibi olumsuz deneyimler, müşterilerin hüsrana uğramasına ve aldatılmasına neden olabilir. Bu sorunlar, birçok alıcının bilinçli bir karar vermek için gereken bilgi ve deneyime sahip olmadığı kullanılmış iki tekerlekli araç pazarında özellikle belirgin olabilir.


Müşteriler genellikle aracın geçmişi, durumu ve genel değeri hakkında belirsizlikle karşı karşıya kaldıklarından, kullanılmış bir araba satın almak stresli bir deneyim olabilir. (HT FOTOĞRAF)

2015 yılında Nikhil Jain ve Sasidhar Nandigam tarafından kurulan startup CredR, bu pazar fırsatından yararlandı ve satın alma sürecindeki belirsizliği ortadan kaldırmak için Hindistan’da kullanılmış iki tekerlekli araçları alıp satma konusunda uzmanlaşmış bir çevrimiçi pazar geliştirdi. Kilit teknoloji çözümlerinden biri, müşterilere kullanılmış benzinli iki tekerlekli araçları elektrikli bisikletler/skuterler ile takas etmek istediklerinde anında ve şeffaf bir fiyat tahmini sağlayan tescilli fiyatlandırma uygulamasıdır.

Başlangıçta…

Bir bankacının oğlu olan Sasidhar, Vishakhapatnam yakınlarındaki bir Srikakulam kasabasından geliyor. 2006’dan 2008’e kadar Pune’daki Yönetim Bilimleri Fakültesi’nde MBA yaptı. 2015 yılında Nikhil ile tanıştı. Nikhil, Nashik yakınlarındaki bir kasaba olan Jalgaon’dan ve IIT Bombay’dan (Hindistan Teknoloji Enstitüleri) mezun oldu. Ailesiyle birlikte ilaç işinde çalışan Nikhil, çocukluğundan beri girişimci bir baba olmanın aşağılayıcı deneyimlerine tanık olmuştu. Nikhil, NASA’ya (Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) katılmak ve araştırma bilimcisi olmak istedi, ancak IITB’de okurken çeşitli teknolojiler ve şirketlerle tanışmak fikrini değiştirdi.

Nikhil şunları söyledi: “IIT’de Techfest’te organizatör olarak çalışırken, birkaç uzman, konuşmacı ve teknoloji ile temasa geçtim. Bu beni kendi başıma bir şeyler yapmaya itti. Üçüncü yıl eğitimim sırasında, güneş enerjisi üretimi teknolojisi alanında ilk şirketimi SINE’de (Society for Innovation and Entrepreneurship) kurdum. Bu şirket satın alındığında, eğitim teknolojisi alanında ikinci şirketim Coursewave Eduventures’ı kurdum. Bu ikinci proje, büyük çevrimiçi açık kurslar için sosyal işbirliği teknolojisine odaklandı. Bu şirket ABD merkezli bir şirket tarafından satın alındı ve ben bu şirkette iki yıl çalışmaya devam ettim. Yine de girişimcilik hatası aldım ve Hindistan ekosistemine yardımcı olacak bir şey başlatmaya karar verdim.

“2014’te Mumbai bölgesine kendi gezim için kullanılmış bir bisiklet almak istedim. Uzun bir aramadan sonra Ghatkopar’da bana bir bisiklet satan yerel bir acente buldum. Ancak bisiklet iyi değildi. İyi bir indirimli fiyat aldığımı sanıyordum ama bisikletin motoru, aküsü vs. bir çok sorunu vardı. Kendimi kandırılmış hissederek, ikinci el araç alıp satmak için güvenilir, şeffaf ve insan müdahalesi olmayan teknoloji tabanlı platformlar arıyordum. Şaşırtıcı bir şekilde, hiç kimse bu basit sorunu çözmedi” dedi.

“Biraz daha araştırma, Hindistan’ın dünyadaki en büyük iki tekerlekli araç pazarı olduğunu ve ülkemiz yollarında 30 milyondan fazla motosiklet olduğunu ortaya çıkardı. Her yıl iki milyon yeni araç yollara çıkarken, benzer sayıda ikinci el araç alınıp satılıyor. Ancak bu işlem arkadaşlar, aile, yerel tüccarlar, komisyoncular aracılığıyla veya Pune şehri durumunda Rasta Peth gibi bazı özel eski şehir bölgelerinde gerçekleşir. Bu sorun Hindistan’a özgü olduğu için, diğer ülkelerden hiç kimse küresel bir çözüm bulmaya çalışmamıştı. Bu işi bozmak için teknolojiyi kullanabilirsem, bunun çok büyük bir iş fırsatı olduğunu fark ettim. CredR işte böyle başladı,” dedi Nikhil.

pazar yeri

CredR fikri çok basitti. Fikir, kullanılmış motosiklet pazarında güven, şeffaflık ve rahatlık oluşturmaktı. Nikhil bundan yararlanmak için teknolojiyi kullanmaya karar verdi. “İlk birkaç yılı pazara odaklanarak, anlayarak ve inşa ederek geçirdik. Böylece satıcıların bisikletlerini sunabilecekleri bir pazar yeri olarak başladık. Aracı inceledik ve ardından platformda yayınlandı. Alıcı ise listelenen araçlara bakar ve beğenirse garanti, servis ve aracı satın alabilir.”

“Pek çok veri noktası topladık, ör. B. iki tekerlekli aracın hangi fiyata satıldığı, alıcıların tercihleri, tüketicilerin bir hizmet olarak neyi aradığı ve satıcıların nasıl sattığı ve sorunlu noktalarının neler olduğu. Bu iki yıllık pazar araştırması, birçok veri noktası ve bilgi oluşturmamıza yardımcı oldu. Çok fazla kaynağa yatırım yapmak zorunda kaldık ve Hindistan için üretilen bu ürün küresel ölçekte de işe yaradı,” dedi Nikhil.

pivot noktası

Pazar yeri modeli yararlı içgörüler sağlarken, Nikhil de eksiksiz bir çözüme bakması gerektiğini fark etti. Nikhil, iş modelini değiştirme gereğini “Tam yığın bir çözüm, kullanılmış motosikletleri yeni araçların satıldığı şekilde satmak anlamına gelir” şeklinde açıkladı. Yeni araçlar OEM’ler tarafından üretilir, parçalar monte edilir ve bayiler veya çevrimiçi platformlar aracılığıyla satılır. Benzer şekilde, üretim yapmayan ancak son kullanıcılara aynı tür güven ve itimat veren sanal bir OEM olmayı düşündük. Herhangi bir markanın ikinci el iki tekerlekli aracını almak isteyen varsa, onu CredR’den almalıdır. Bu nedenle, geri dönüp satıcılardan kullanılmış bisikletler satın alma, onları yenileme, tamamen yeni ve standartlarımıza uygun hale getirme ve çevrimiçi ve dijital platformlar aracılığıyla alıcılara geri satma işine girmeye karar verdik.”

“Her şehirde, kullanılmış araçların 120’den fazla parametreye göre yenilendiği bir yenileme merkezi vardır. Revizyondan sonra araçlar platformumuzda ve bazı fiziksel deneyim merkezlerinde listelenecektir. Araç listelendikten sonra, potansiyel alıcılar onu platformda görebilir ve değerlendirebilir. Aracı beğenirlerse fiyatları görebilirler. Herhangi bir PIN kodunun fiyatını birkaç saniye içinde görüntüleyen, model tabanlı bir makine öğrenimi fiyatlandırma çözümümüz var. Alıcı bedeli ödedikten sonra aracı evine bırakabilir. Ayrıca altı aylık ücretsiz garanti, yol yardımı, sigorta, finansman ve kapıdan kapıya servis sunuyoruz” dedi.

Sonraki trenler

Nikhil şunları söyledi: “ICE araçları (içten yanmalı motorlar) için güçlü bir marka oluşturduk ve şimdi EV ekosistemine giriyoruz. 3 ila 5 yıl sonra yeni elektrikli araçlar için bir fiyatı garanti edecek bir geri alım programı oluşturuyoruz. Buna ek olarak şirket, OEM’ler ve şarj altyapısı sağlayıcıları gibi EV ekosistemindeki diğer oyuncularla iş birliği yaparken arz, talep ve temel işlevlere odaklanan kullanılmış bir EV ekosistemi inşa ediyor. Yakında uluslararası pazarları, özellikle Güneydoğu Asya bölgesini test edeceğiz.”